게시판 상세
코로나19 대응 2022학년도 1학기 학사운영 방안
작성자 관리자 작성일 2022-01-14 09:19:54 조회수 4794
|
|
|
코로나19 대응 2022학년도 1학기 학사운영 방안 |
||
|
|
1 |
|
기본 방침 |
◦ 학사운영 원칙 : 혼합수업(대면수업 권장)
※ 코로나19 상황에 따라 학사운영 원칙이 변경될 수 있음.
◦ 코로나19로 입학 시 부터 학내 대면활동에 제한을 받고 있는 ’20학번 학생들의 대학생활 적응 및 학업 성취를 위하여 3학년 대상 전공필수 및 전공선택 교과목은 필히 대면수업으로 운영
|
≪ 참고 : 「2022년 교육부 업무계획」 ≫ |
|
|
|
|
◦ 2022년 1학기부터 대면수업이 정상화될 수 있게 지원하고, 교육목표에 적합한 수업 방식을 선택‧운영 ◦ 비상상황 발생 시 대응방안 : 이론‧교양‧대규모 강의 비대면 전환, 방역지침 내 사적모임‧행사 기준 하에 학생자치활동 및 학교활동 허용 등 |
2 |
|
강의실 방역관리기준 |
강의실 구분 |
방역관리 기준 |
좌석 있는 강의실 |
좌석 한 칸 띄우기 (칸막이 있는 경우 제외) |
좌석 없는 강의실 (체육관, 무용실 등) |
강의실 면적 4㎡ 당 1명 |
마스크 착용이 어려운 수업 (노래 부르기, 관악기 연주 등) |
강의실 면적 4㎡ 당 1명 또는 개별 연습실 사용 |
칸막이 설치가 어려운 수업 (실험·실습 등) |
강의실 면적 4㎡ 당 1명 |
※ 대면수업의 경우 기본 방역수칙 및 강의실 방역 관리 기준을 준수하여 운영
3 |
|
교과목별 수업유형 확인 |
◦ 학생지원시스템(수업-수강편람)에서 ‘22. 1. 24.(월)부터 교과목별 수업유형 확인 가능
※ 수업유형 입력기간 : ‘22. 1. 12.(수) ~ 1. 21.(금)
◦ ‘비고’란에 ‘대면, 원격, 혼합, 병행수업’을 표시하며, ’혼합‘인 경우 ’혼합’을 클릭하여 일자별 수업유형 확인 가능
4 |
|
원격수업 교과목의 수강신청 가능 학점 |
◦ 본인의 수강신청 가능학점 내에서, 원격수업 교과목의 학점 상한없이 신청 가능
※ 2022학년도 1학기에 한해, 부산대학교 원격수업 운영 규정 제8조 예외 적용
5 |
|
평가 및 성적 |
◦ 중간·기말고사 등 평가
- 중간고사 : 실시 여부 및 방법은 담당교수가 자율적으로 결정
- 기말고사 : 대면시험 실시 원칙
◦ 성적 : 부산대학교 교육과정 편성 및 운영 규정에 따름.
|
|
|
2022 Spring Semester Academic Operation Guidelines for COVID-19 Response |
||
|
|
1 |
|
Basic Policy |
◦ Academic operation principle: Combine face-to-face and online classes
(Face-to-face classes are recommended.)
※ Academic operation principle can be changeable according to the situation of COVID-19.
◦ In order to adjust to university life and get scholastic achievement for students who have been restricted any face-to-face activities on campus from entrance the university in 2020, required major and major elective classes are obligatorily
operated face-to-face for junior(3rd grade) students.
|
≪ Reference : 「Work plan of Ministry of Education 2022」 ≫ |
|
|
|
|
◦ Support the normalization of face-to-face classes starting from the first semester of 2022, select and operate the proper teaching method for the educational goals. ◦ Response measures in case of emergency : Switch to non-face-to-face for theory, liberal arts and large-scale classes, permit university activites according to the standards of private meetings and events in quarantine guidelines. |
2 |
|
Standard of quarantine management of classroom |
Classroom Classification |
Standard of quarantine management |
Classroom with seats |
Spacing one seat (except where there is partition) |
Classroom without seats (gym, dancing room and etc) |
One person per 4㎡ classroom area |
Class that is difficult to wear a mask (singing, playing wind instrument and etc) |
One person per 4㎡ classroom area or Use personal practice room |
Class where partitions are difficult to install (experiment·practice and etc) |
One person per 4㎡ classroom area |
※ Face-to-face classes will be operated in compliance with the basic quarantine rules and standard of quarantine management of classroom.
3 |
|
Checking class type by subject |
◦ Class type by subject can be checked in the “PNU Students Total Care System” from 2022. 1. 24.(Mon).
※ Class type input period by professors in charge : ‘22. 1. 12.(Wed) ~ 1. 21.(Fri)
◦ ‘Face-to-face, remote, mixed, combined classes’ will be indicated in the ‘Remarks’ column. In case of a ‘mixed class’, the class type by date can be checked by clicking ‘mixed.’
4 |
|
Credits for course registration of distance learning subjects |
◦ Within the number of credits available for course registration, students can apply for distance learning courses without the upper limit of credits.
※ Article 8 of the PNU Distance Learning Operation Regulations is exceptionally applied only in the spring semester of 2022.
5 |
|
Assessment and grades |
◦ Assessment of midterm and final exams
- Midterm exams : The professors in charge can autonomously decide whether or not to implement and how to conduct them.
- Final exams : Conducting face-to-face examinations is a principle.
◦ Grades : Grades will be awarded in accordance with the PNU’s organization of curriculum and operation regulations.
应对新型冠状病毒 2022学年度第1学期学事运营公告
1. 基本方针
◦ 运营原则 : 混合授课(建议面对面授课)
※ 根据疫情情况,运营原则可能会变更。
◦ 为了因疫情从入学开始校内面对面活动就受到限制的20级学生的大学生活适应及学业成就,以3年级为对象的专业必修及专业选修科目必须以面对面授课的形式运营。
|
≪ 参考 : 「2022年教育部工作计划」 ≫ |
|
|
|
|
◦从2022年第一学期开始,支持面对面授课正常化,选择并运营符合教育目标的授课方式 ◦发生紧急情况时的应对方案: 理论、教养、大规模授课转换为远程授课,防疫方针内的私人聚会、活动标准下允许学生自治活动及学校活动等 |
2. 教室防疫管理标准
教室类别 |
防疫管理标准 |
有坐席的教室 |
保证一个座位的间隔 (有隔断时除外) |
无坐席的教室 (体育馆、舞蹈室等) |
设施面积每4平方米1人 |
不适合戴口罩的课程 (唱歌、演奏管乐器等) |
设施面积每4平方米1人 或者使用单独练习室 |
不适合设置隔断的课程 (实验、实习等) |
设施面积每4平方米1人 |
※ 面对面授课时,遵守基本防疫守则及教室防疫管理标准进行运营
3. 确认各课程的授课形式
◦ 自2022年1月24日(周一), 可在学生支援系统(수업-수강편람)查看各课程的授课形式
※ 课程负责教授的授课形式录入:‘22. 1. 12.(周三) ~ 1. 21.(周五)
◦ ‘비고’兰内标注有 ‘面授,远程,混合,并行’。点击’混合‘可查看混合授课各时间段的授课形式
4. 远程授课的可修学分
◦在本人的可修学分的范围内,远程授课的可修学分无申请上限
※ 仅限2022年第1学期, 列外适用于釜山大学远程授课规定第8条
5. 评价和成绩
◦ 期中、期末考试评价
- 期中考试 :是否进行和进行方式由负责教授自行决定
- 期末考试 : 原则上采取面对面考试
◦ 成绩 : 依照釜山大学教育课程的编制和运营规定